söndag 24 april 2011

Allt kött skall förgås

Storasystra: 


Kamera: Nikon d40x

Dag: Söndag
Tid: 22:22
Plats: Röda soffa, nu på annan plats i lägenheten (jag älskar att möblera om/jag är en neurotisk ommöblerare)
Kläder: Svart sovtröja (ja, tydligen bloggar jag alltid i den)
Musik: Kontraband - Kött (ladda ner alla låtarna när du ändå håller på, det är gratis och de är skitbra)
Plus: Jag har kommit en bit på den förbaskade deklarationen och återigen avgett löftet om att bli bättre på att hålla ordning på min bokföring
Minus: Den tomma sängen
Humör: Längtansfull, nyfiken, men bara en smula besatt.



Det är så skönt när saker och ting släpper. Sånt som har suttit fast ett tag innanför skallbenet och strålat ända ned i hjärtat. Så skönt när man lyckats sortera ut vad som är vad. Vad är reaktion av gammal vana, vad är vad jag vill, vad är sorgsenhet och vad är verkligheten? Intensivt grubblande, sömnlösa nätter, men jag kom dit, allt föll på plats igen och blev hanterbart. Eller, det var det innan också, jag ska inte överdramatisera.
Nu är sängen tom, och jag är nyfiken på vem som kommer att dela den med mig härnäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar