fredag 8 april 2011

roses of romance

Storasystra: 

kamera: nikon d40x


dag: fredag
tid: 11:33
plats: röda soffan, som vanligt
kläder: vinrödlila skjortblusgrej från Gudrun Sjödén, svart broderad kjol
musik: Tickley Feather – Roses Of Romance
bäst idag: att prata i radio! och att det är helg äntligen och att jag ska spendera den med M
sämst idag: tröttheten



veckan har varit omtumlande, kan man minst säga. det är bra, men jag inser också hur mycket jag har att lära om mig själv. jag springer iväg inuti mitt huvud och inte bara där förresten, jag måste också ut ut ut med allt kaos i huvudet, och det tar sig lite olika uttryck. lära sig hantera det, allt, hur man funkar, ändra det som ändras kan.
det var roligt på radion. och att inse då man summerar att det är ändå rätt så många områden jag skapar inom. inte alltid samtidigt och inte alltid i så stor omfattning, men ändå alltså. design och sömnad, fotografi, poesi, musik (som dj), och så stickar jag och virkar, gör smycken, pysslar lite med blommor, inreder, älskar. ja, det är som fint. varför begränsa sig? men det är också svårt att hålla reda på sig själv när man är i så många bitar, och utspridd på olika platser. i helgen ska jag fokusera på en mindre del, vara lite avskuren. men det blir skapande där med, om inte annat så inuti mitt huvud. det stängs ju aldrig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar