fredag 29 april 2011

slow dancing in a burning room

lillasystra
kamera: canon eos 500d


dag: fredag
tid: 22.13
plats: vid mammas skrivbord med gitarren i knät.
kläder: svarta jeans, svart baslinne och ett vitt linne med svarta mönstrade "fjäll" på.
musik: john mayer - slow dancing in a burning room
plus: den underbart vackra vädret och det glada humöretfrån hela klassen
minus: jag kan faktiskt inte komma på någonting. jo kanske att gräset inte är grönare...
humör: på topp


Jag har precis lärt mig free fallin' på gitarr och sitter och spelar till john mayers coverversion på den. älskar vi inte musik, hörrni! Jag har varit på superbra humör hela dagen. Vädret har varit solit och varmt och jag har använt min vårjacka. På musiken fick vi spela trummor  vilket alltid är lika kul och på engelskan hade vi redovisning som gick superbra och det blev även mycket skratt i gruppen. Och jag fick se min engelskanovell som jag fick MVG på. Sista lektionen hade vi matte och när det var tjugo minuter kvar av lektionen fick vi gå ut på skolgården och ställa oss på olika koordinater på ett asfaltskritsritat koordinatsystem och sedan fick vi sluta. Fin dag. När jag kom hem satt jag och farmor och pratade gamla minnen och andra saker ända tills pappa kom hem. Då satte jag mig efter en stund vid spotify och lyssnade igenom en massa gamla låtar och upptäckt dem på nytt. Och självklart sjungit med, annars är det ju inte lika kul. Sedan satte vi oss framför så ska det låta och åt fläskfilé. Nu sitter jag bara och lyssnar på John Mayer och spelar free fallin'. Det var evigheter sen jag spelade gitarr. Kul är det! Men anledningen tror jag är för att det är på något vis lättare att lära sig ackord och melodier på pianot eftersom det inte är lika komplicerade fingerpositioner. Nu ska jag sluta rabbla. Synes.

1 kommentar:

  1. Underbart låter det, kära syster! Vill gärna läsa engelskanovellen din!

    SvaraRadera