tisdag 5 april 2011

lillasystra

lillasystra
kamera: canon eos 500d

dag: tisdag
tid: 21.25
plats: i mitt rum
kläder: min kära onepiece som jag nästintill bor i
bäst idag: det soliga vädret och sista lektionen
sämst idag: tröttheten och att saker och ting inte riktigt går som jag vill
humör: sömnigt, glatt med en touch av nostalgi

så den ena halvan av den här bloggen heter alltså nora och kan oftast hittas här. mitt humör kan svänga från superglad och knäpp till irriterad och trött på livet på bara ett ögonblick. jag är lyckligtvis aldrig långsint vilket nog många tycker är en fördel. mitt liv har inte alltid varit det bästa men just nu mår jag bättre än på länge. det kanske är våren.

ett litet urdrag ur min dagbok som kallas av mig för 'om nätterna':
verkligheten kommer ikapp. välkommen denna gång. ljusare dagar medför ljusare sinne. kärleken blomstrar i luften och drömmar om bara ben och händer som tar i hand är inte längre avlägsna. det är nog därför jag älskar våren.

just nu snurrar fem miljoner tonårstankar runt i mitt huvud och jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på dem. därför blir det så bra med denna blogg. fåordigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar